onsdag den 17. juni 2015

DEN STORE MELON KAMP


Hvad gør man når der ligger en halv cantaloup melon og griner én op i ansigtet ude i køleskabet? Specielt hvis den er blevet lettere halvslatten af at have ligget der siden weekenden hvor den i god tro blev købt ind som lørdags slik, og man på nuværende tidspunkt bare ved at den ikke bliver spist. Mange ville nok mene at kampen var tabt, og bagefter smide den stakkels melon en tur i skraldespanden. Men ikke mig, næ nej det er jeg simpelthen for stædig til... for ikke at nævne nærig. Derfor valgte jeg i dag at tage kampen op imod den slatne melon, og det slag endte ud med at jeg 15 min. senere kunne sidde og nyde morgen solen på min altan i selskab med Arthur Dent i Hitchhiker's Guide to the Galaxy, og en dejlig ny kold sommerdrik i hånden. 

Melonen endte nemlig med at danne basen i en dejlig sød og kølende agua fresca, og hvad er moralen i den her i historie så? jo den er såre simpel "don't judge a book by its cover", for bare fordi du har noget liggene i køleskabet som ikke pænt mere, ja så kan det jo ende med at blive til det pureste guld for smagsløgene hvis det bliver behandlet rigtigt og med lidt god fantasi.

Cantaloup agua fresca - ca. 1 liter:

½ cantaloup melon, skåret i grove tern
Saften af 1 lime
250 - 500 ml vand
Nogle dråber flydene sødestof

Blend melonen sammen med lidt af vandet til.

Si nu massen igennem en meget finmasket si (brug evt. et kaffefilter) og bland den med det resterende vand, så du har ca. 1 liter færdig agua fresca.

Smag nu agua frescaen til med limesaft og sødestof, og server i et højt glas sammen med en masse isterninger 


0 kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...