tirsdag den 14. april 2015

DEN PIPMPEDE KARTOFFEL PIZZA











Wow jeg kan næsten ikke komme mig over hvor godt det her smager, jeg mener, der er jo de bedste elementer fra to verdener. Pizza og en bagt kartoffel med hele svineriet i en og samme delikat pakke... ahmen altså "what's not to like".

Der er den sprøde pizzabund, de bløde kartoffelskiver, den cremede osteceme, salte bacon stykker, smeltet cheddar og friskt hakket purløg. Det er jo som at smage et lille stykke af himlen i hver bid, og jeg kan næsten ikke vente med at komme den her sag på madplanen igen!


Når det gælder pizzadelen i den her "loaded baked potato pizza" så kan man jo gå to veje, enten kan du lave din egen dej, eller du kan tage den nemme løsning og købe en færdiglavet dej fra supermarkedet. Og hvis jeg skal være helt ærlig, så tog jeg altså den nemme udvej, for når det gælder oversprings handlinger i køkkenet så er jeg bestemt en af  fortalerne


Loaded baked potato pizza:

1 stk, pizza bund (enten hjemmebragt eller hjemmebagt)
200 g flødeost
2 fed hvidløg
1 spsk. oregano
2 spsk. olivenolie
2 spsk. parmesan 
Salt og peber
250 g kartofler, skåret i tynde skiver
1 pk. bacontern, sprødstegt 
2 håndfulde revet cheddar 
3 spsk. purløg, fint hakket 
Evt. creme fraiche 

Forvarm ovnen til 200 grader

Rul bunden tyndt ud og læg den på en bageplade.

Rør nu flødeosten sammen med hvidløg, oregano, olivenolie og parmesan og smag til med salt og peber.

Smør ostecremen ud på pizzabunden og top med kartoffelskiverne.

Drys de sprødstegte bacontern over kartoferne og drys dernæst cheddaren over.

Bag pizzaen i ovnen i ca. 20-25 min.eller indtil pizzaen er dejligt gylden og sprød.

Inden pizzaen skæres drysses der lidt fint hakket purløg over, og hvis det skal være en rigtig fræk pizza drisles der også lidt creme fraiche over.


1 kommentarer:

  1. Uhm, den lyder godt nok lækker! Den skal jeg helt klart prøve snart :)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...