søndag den 15. februar 2015

ROMANTISKE SNEGLE

Vi bliver lidt i det romantiske hjørne her på bloggen, jeg har nemlig i et godt stykke tid haft kig på de her hjerte formede kanel snegle inde på Pinterest. Så da jeg her i weekenden gik i totalt overskudsmode, så var de selvfølgelig også på min to-do liste. De ser super fine ud, og er faktisk slet ikke så svære at lave. Så hvis du har lyst til at pifte onsdags sneglen lidt op, så skulle du næsten prøve at hoppe ombord i de her romantiske snegle  

Sart med at rulle dejen ud til en firkant 
Smør remoncen ud på dejen

Skær dejen i strimler

Begynd at rulle strimlerne sammen fra hver ende, men rul dem ikke helt sammen

Stil rullen på højkant og hiv lidt ned i mellemrummet mellem hver sammenrulning så der dannes et "V"

Vupti... så var der lige rullet et styks, hjerte snegl sammen


Romantiske snegle ca. 18 stk:

½ pk. gær
325 ml lunkent vand
500g mel
½ tsk. salt
1 spsk. sukker
2 spsk. oliven olie
Fyld:
125 g blødt smør
125 g farin
1 ½ spsk. kanel
½ æble, fint revet
1 spsk. mel

Rør gæren ud i det lunkne vand.

Ælt derefter mel, salt og sukker ind i gærblandingen

Når mel og gærblandingen er æltet godt sammen hældes olien ned i dejen og så skal den ellers æltes sammen i min. 10 min

Herefter stilles dejen til hævning et lunt sted til den er fordoblet i størrelse (45 min til 1 time)

Mens dejen hæver laves fyldet, så pisk smør og farin sammen til det er blødt og cremet.

Pisk nu kanel, æble og melet i.

Rul dernæst dejen ud til en firkant og smør fyldet ud i et jævnt lag på den udrullede dej.

Skær dejen i ½ cm tykke strimler og rul dem sammen fra hver ende, men ikke helt sammen.

Stil rullen på højkant og hiv lidt ned i mellemrummet mellem hver sammenrulning så der dannes er "V"

Læg hjerte sneglene på en bageplade og lad dem efterhæve i 30-45 min.

Bag sneglene ved 200 grader i ca. 15 min. indtil de er dejligt gyldne.

Pynt evt. sneglene med lidt glasur og frysetørret hindbær


1 kommentarer:

  1. Hej Trine. Hvor er de fine dine hjertesnegle. Tænk, at det egentlig er så enkelt at lave noget så fint. Tak for guiden.
    venlig hilsen
    Jette

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...