tirsdag den 21. januar 2014

BACK IN BUSINESS

Puha så er jeg så småt vendt tilbage til tasterne igen, det kan til gengæld godt være at jeg ikke for skrevet lige så meget  som jeg gerne ville, men hey jeg er tilbage og er det i og for sig ikke dejligt nok hehe.

Mens jeg holdt pause her fra bloggen holdt jeg også pause fra at lave madplaner til vores lille hjem af Sultne Studerende. Og nej vi er hverken sultet væk til ingenting eller har levet af gråt og kedeligt mad...nærmest tvært imod, for uden madplanerne (som enten blev fulgt slavisk, eller slet ikke blev fulgt så vi ente med at smide for meget mad ud) blev det lige pudselig sjovt og spændende at lege i køkkenet igen... og nu hvor vi ikke bruger madplaner længere ender vi jo som sagt ikke med at smide for meget mad ud, som vi alligevel ikke havde lyst til at spise på en given dag, og det er noget som specielt finansministeren C er rigtig glad for ;)

Så med genfundet glæde for kreative udfoldeser i køkkenet og et lille glimt i øjet igen vil jeg lige dele en af de retter jeg fik smidt sammen i slutningen af december, og ja for alle dem som er gået på post-julemads-kur vil den bringe lykke, for det er nemlig en salat. For alle os andre, ja der vil den også bringe lykke for det er nemlig intet mindre en en yummylicious salat med laks og rugbrøds croutoner 


Salat med laks og rugbrøds croutoner - 2 pers:

2 stk. røget lakse portioner 
2 skiver rugbrød, i tern
1 spsk. smør (men hvis man er på januarkur kan man jo bruge oliven olie)
ca. ½ tsk. salt 
½ hoved romainesalat (eller to hoveder hjertesalat)
1 æble, i tern
½ bdt. purløg, finthakket
1/4 dl vinaigrette, eller italiensk dressing ala Kraft)

Start med at riste rugbrødsternene  forsigtigt i smørret til de er sprøde og drys med lidt salt

I mens rugbrødet rister skæres salaten i tykke strimler og vendes sammen æbletern, purløg og dressing 

Pluk til sidst laksen ud over salaten og top til sidst med rugbrøds croutonerne.

Så er der bare tilbage at smække stængerne op i sofaen, finde en kold cider frem og nyde den yummylicious laksesalat 

Ja C skulle også lige prøve salaten, men den fladt altså ikke rigtig i god jord, for som han sagde "den smager altså alt for tøset"... oh well mer salat til mig hehe ;)

1 kommentarer:

  1. Velkommen tilbage, det var ikke længe du var væk :-). Men det er da rart at høre, at pausen har gjort dig godt og givet dig glæden til kreative kulinariske udfoldelser tilbage. Er glad for du er tilbage, for jeg synes, at det er en inspirerende blog :-). Pas godt på dig selv, så du ikke køre sur i det igen :-).

    Hilsen
    Annemette

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...