tirsdag den 5. november 2013

OOEY GOOEY HVIDLØGSBRØD


For længe, længe siden kom det her lettere ekstravagante hvidløgsbrød til verden, og jeg ville ønske at jeg kunne tage æren for at finde på den her opskriften, men det kan jeg desværre ikke, øv bøv ville ellers gerne være hjernen bagden her genistreg.
Men nogen gange så hænder det jo at man sidder midt i noget tidsfordriv (læs kigger mad på nettet), og lige pludselig er man heldig og falder over en opskrift som er så god at man næsten har pligt til at dele dem med hele verden (hvis man da skal undgå at ryge direkte ned i det kulinariske helvede med en enkeltbillet), og den her opskrift hære bestemt til i den her kategori. Første gang jeg stødte på brødet her var inde på tidsrøveren "Pinterest" jeg vidste med det samme at det var et opskrift som jeg skulle prøve på et tidspunkt, men det der med at få taget sig sammen til rent faktisk at lave det var en helt anden sag. Heldigvis fik jeg dog taget mig sammen til sidst, og jeg kan kun sige at det bestemt ikke var noget jeg fortrød. For det var åååååååh så godt og jeg lover jer at jeg scorede billige kærestepoint hos C med det her brød, og med spaghetti og kødsauce på menuen samtidig var der jo næsten ikke et øje tørt.

Det her var så nemt så man næsten tror at det er løgn, start med at skøre tern i et aflangt brød, det er vigtigt at man ikke skære helt igennem

Skær herefter nogle skiver toastost i kvarte, en kugle mozzarella ville helt sikkert være bedre, men det her var den eneste ost jeg havde i huset så derfor blev den naturligvis brugt 

Så mangler man faktisk bare det sidste inden samlingsarbejdet, nemlig at smelte noget hvidløgssmør. Man kan tage den nemme vej og smelte en købe hvidløgsssmør, eller man kan bruge den her opskrift 

Nu skal man bare stikke osten ned i sprækkerne i brødet...

... Pensle brøddet godt med det smeltede hvidløgssmør, og tro mig det gør det kun bedre hvis man lige kommer lidt ekstra hvidløgsmør ned i revnerne sammen med osten

Og vupti, efteren tur i ovnen ved  200 grader i små 10 min. burde man stå med et sprødt og ooey gooey oste hvidløgsbrød som næsten ikke fås bedre - Velbekomme


1 kommentarer:

  1. NØJ, det ser lækkert - og syndigt - ud!!!!! :)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...