lørdag den 31. august 2013

RYGEOSTCREME


Jeg elsker at få gaver, specielt når det er madgaver, og da min mor fornyligt kom forbi med et stort stykke rygeost så kunne jeg da næsten ikke takke nej. For er der noget jeg elsker så er det rygeost, ja jeg kunne nærmest æde det råt hvis tålmodigheden ikke er til at lave den klassiske sommersalat. Men jeg var dygtig denne gang og fandt tålmodigheden frem fra gemmerne og besluttede mig for at lave et eller andet af min rygeost. Desværre havde jeg ikke alle ingredienserne hjemme til at lave en omgang sommersalat...suk det havde jeg ellers lige gået og glædet mig til, men jeg havde hvidløg og agurker i rå mængeder så derfor besluttede jeg mig for at lave en rygeostecreme med hvidløg for det kunne jo ikke gå helt galt.
Og nøj hvor smagte det altså bare godt, ja selv den inkarnerede ostehade C kunne faktisk lide cremen som hav fik serveret på små crostinis, men som han også sagde "det smager jo som en røget tzatziki og slet ikke af ost" så det vælger jeg at tage som en god ting, og et tegn på at det er noget jeg godt må lave en anden gang ;)


Rygeostcreme med hvidløg:

200 g rygeost
½ - 1 agurk
2 fed hvidløg
salt og peber

Start med at rive agurken og presse så meget væde fra som muligt.

Rør nu agurk sammen med rygeost og pres nogle fed hvidløg ned i cremen og smag til med salt og peber.

Spis cremen som den er oven på nogle ristede skiver brød eller brug den som en dip til grøntsager - YUM!!!

3 kommentarer:

  1. Umm rygeost elsker det :-) Det ser rigtig godt ud...

    SvarSlet
  2. Åh, rygeost er altid godt - især i kartoffelsalat eller som dip <3

    - Anne

    SvarSlet
  3. Uhm ser lækkert ud, det må jeg prøve. Jeg er også ret vild med røgeost, får det egentlig købt for sjældent, det må der laves om på!

    Lena

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...