mandag den 12. august 2013

PULLED CHICKEN


a
I Torsdags fik jeg endelig taget mig sammen til at lave tacoskåle til aftensmad, noget som C har plaget mig om at lave i alt for lang tid, og som jeg af en eller anden grund har altid fået udskudt. Men i torsdags kom de altså endelig på menuen herhjemme, til mandens store fornøjelse :)

Hvorfor det har taget mig så længe at lave tacoskålene igen ved jeg faktisk ikke, men nu hvor jeg endelig har fået dem lavet kan jeg kun sige at der i hvert fald ikke skal gå lige så lang tid før vi skal have dem igen. For nøj hvor var det altså bare en lækker aftensmad, og man kan jo bruge alverdens ting som fyld. Sidst fik vi jo Coob salat i skålene, men jeg har jo lavet pulled pork for nyligt og havde faktisk ret meget af rubben til overs. Men jeg synes nu ikke lige at jeg havde tiden til at stå og lave endnu en pulle pork, derfor besluttede jeg mig for at gnide nogle kyllingebryster med rubben og se om jeg kunne lave en lidt hurtigere udgave af retten med kylling i stedet for svin, og det lykkedes faktisk meget godt. Det blev selvfølgeligt ikke lige så lækkert mørt som originalen, men smagen var nu stadig i top så jeg klager ikke.

Udover pulled chicken kom der også lidt bacon og en god skudefuld salat, tomat, agurk, majs og avocado  i skålene.... can you say yummilicious!!!

Brysterne blev vendt i rubben og stegt nærmest med det samme da tiden var knap, men de tager nok ikke skade af at ligge og marinere natten over eller i hvert fald 30 min.

a
Først og fremmest undskyld den ringe billedkvalitet, men så til sagen. Efter brysterne er blevet brunet på panden kommes der vand ved og de halvkoger indtil de er gennemstegte

Nu skal brysterne bare rives fra hinanden med to gafler 

Pulled chicken - 3 pers:

3 kyllingebryster (1 pr. person)
½ spsk. farin
½ spsk. paprika
1 tsk. peber
1 tsk. salt
2 tsk. cayennepeber 
1 tsk. sennepspulver 
500 ml vand

Start med at røre farin, paprika, peber, salt, cayennepeber og sennepspulver sammen.

Derefter gnides kyllingebrysterne ind i rubben og hvis man har tiden til det stilles de til at marinere i min. 30 min.

Nu brunes brysterne på en varm pande med lidt fedtstoft,, når brysterne er brune hældes vandet ved.

Lad nu brysterne små koge i ca, 6 min. pr side eller indtil de er gennemstegte - man skal måske hælde lidt mere vand ned i panden hvis den er ved at stege tør.

Til sidst rives kyllingebrysterne fra hinanden med to garfler og serveres i ente nogle tacoskåle, i sandwiches eller hvad man nu ellers kunne have lyst til at bruge det lidt krydret kyllige kød til.

2 kommentarer:

  1. uhmn pulled chicken - det lyder så lækkert! Må jeg virkelig snart teste - tak for fiffet!

    SvarSlet
  2. Det ser rigtig lækkert ud :-)
    Det vil jeg prøve en dag.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...