fredag den 16. august 2013

PANDEKAGE TOASTEN


Hvordan C har kunne holde mig ud de sidste to uger aner jeg virkelig ikke, men han må siges at være en meget tålmodig mand for han har klaret det uden så meget som at rynke på næsen selvom jeg for det meste har opført mig som en skingrende skør madamme. De sidste 10 dage har jeg nemlig arbejdet nonstop uden en eneste fridag, og for nogle er det måske det rene barnemad, men når man først lige er kommet ordentligt ud på arbejdsmarkedet nu (har nemlig gået i skole nonstop indtil nu) så var det mildest talt lid af en omvæltning som var både hård og trættende. Derfor har jeg nærmest levet af energidrikke så jeg kunne være frisk nok til at køre frem og tilbage til Køge hver dag, fået C til at lave det meste af den mad vi har fået det sidste stykke tid og gået omkuld hver dag efter jeg har trådt ind ad døren. 

Men nu har jeg endelig weekend, og nøj hvor skal det altså bare nydes i fulde drag så batterierne kan blive ladt op igen  for det trænger de i den grad til. Og mon ikke jeg også skal forkæle min kære mand lidt når nu han har været der 100% for mig det sidste stykke tid - og her snakker vi altså både rengøring af lejligheden, tøjvask, madlavning og ikke mindst nussen og pudslen og hans trætte kæreste.... jo han trænger vist til en slapper med kolde øl, playstationspil og et bredt udvalg af hans livretter på madplanen samt måske en omgang afslappende massage, intet mindre kan vel være på sin plads ;)

De få gange jeg rent faktisk har lavet mad det sidste stykke tid kan nok tælles på en hånd, og en af de retter jeg bl.a. fik bikset samme var noget så simpelt som pandekager. Både C og A elskede at få pandekager til aftensmad (men hvem ville ikke også elske at få dessert til aftensmad?), men jeg mente nu alligevel at der skulle et eller andet fra de salte køkken på bordet også. Derfor tog jeg lidt af pandekage dejen fra, lod vær med at komme sukker i og så havde jeg nogle pandekaer som kunne bruges til at vikle om ost og skinke. De søde pandekager var naturligvis det største hit, men mine "toast" pandekager var nu heller ikke så ringe endda.

Der kommes en skive skinke, en skive ost, lidt tomat og basilikum ind i en pandekage...

a
... så foldes pandekagen til en lille trerkantet pakke...
a
... og tilsidst steges "pakken" gylden på en panden så osten lige kan nå at smelte lidt

a
Altså en egentlig opskrift tror jeg ikke at jeg behøver at give jer, for billederne gør den jo nærmest uoverflødig, men HER kan i finde opskriften på pandekagedej hvis i har lyst til at lave nogle selv, søde eller salte det må man jo selv bestemme. Ellers kan man jo også altid bare købe nogle færdiglavede pandekager, de plejer jo ikke at koste alverden, og selvom de hjemmelavede selvfølgelig smager bedst er det nu meget rart med de købte pandekager i en snæver vending.

0 kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...