søndag den 7. juli 2013

WOK MED KARRY RESTER

Lørdagens aftensmad stod på den her wok med en masse grønt og en lækker rød karry sauce

a
Gårsdagens aftensmad stod på noget så simpelt som en "tøm køleskabet wok ret", så der kom både lidt kylling i, resten af karry suppen, diverse grøntsager som sang på sidste vers i grøntsagsskuffen og så også lige en god håndfuld wok blanding fra fryseren. Det var en dejlig nem og lækker ret som heldigvis ikke tog særlig lang tid at lave, i går kom jeg nemlig ret træt hjem fra arbejdet, så der var det altså bare et most at kunne få bikset en god aftensmad sammen i en ruf, og til hurtig aftensmad er wokretter jo bare ideelle. Så mon ikke der måske kommer til at være lidt flere wokretter på menuen her i den nærmeste fremtid når nu jeg har fået arbejde? Det tror jeg da vist nok at der gør, ellers må jeg jo til at sende manden ud på mine ene mærker de dage hvor jeg simpelthen er for træt til at lave mad.... 

...Men jeg er nu ikke helt glad for at lade andre komme ind i min lille legeplads, jovist kan C lave super god mad, men køkkenet det er køkkenet er jo min lille skat. Oh well det kan jo nok ikke være anderledes, så jeg må jo hellere lade ham komme lidt til nu hvor han har ferie mens jeg arbejder ;).

Jeg startede ud med en rimelig standard wokret bestående af segt kyllinebryst og nogle wokgrøntsager fra køkkenet..
a
... derefter fandt jeg karry suppen frem fra køleskabet...

... kom den i retten sammen med lidt friskt koriander fra altanen...

a
.. smag de hele til og spiste det med største velbehag.

Rød karry wok med kylling - 3 pers:

350 g kylling, i tyne skiver 
2 fed hvidløg
Resten af karry suppen (ca. 300 ml)
3 nuddel pakker, en pr. pers.
en god håndfuld wok grøntsager fra frost
en lille håndfuld friske koriander, grodt hakket
evt. nogle grøntsags rester fra køleskabet


Start med at skære hvidløget i tynde skiver og svits det i wokken.

Når hvidløget begyder at blive gyldent kommes kyllingen ned i wokken og steges indtil det er næsten gennemstegt.

Nu kommes grøntsagerne ned i wokken og steger med indtil de er gennemvarme.

Til sidst kommes suppen i wokken sammen med korianderne og koger lidt ind i små 5-10 min.

0 kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...