mandag den 29. juli 2013

FILET 'O' FISH


a
Jeg har altid haft et love-hate relationship til McD's "filet 'o' fish" burger. Der er nemlig ikke så mange der bestiller den, så når man bestiller den hos McD så er man da i det mindste sikret en nylavet og varm burger, og jeg er egentligt også ret glad for idéen med en burger der har en paneret fiske "bøf" istedet for de traditionelle burgere med oksebøffer. Men når McD bare smækker en kedelig fiskefilet ind i en alt for blød bolle uden smag, og kun med meget lidt tartar sauce og en skive ost som smørelse, ja så bliver jeg altså lidt trist til mode, for sådan en filet 'o' fish har da ellers ret meget potentiale for at blive til en lækker burger. 

Her til aften dykkede jeg så lidt ned i det gemte filet 'o' fish potentiale og lavede min egen version med nogle gode fiske pinde istedet for fiske "bøffen" (ja jeg ved godt at det er lidt selvmodsigende at kalde fiskepinde gode, men trust me, de findes altså derude i supermarkeds junglen).

Dengang jeg boede alene var det faktisk også en burger som jeg lavede ret ofte, for den var nem at smække sammen på kolleigeværelset, kostede ikke alverden, og en pakke fiskepinde kunne også holde til ret mange gange aftensmad til lille mig. Men siden jeg flyttede sammen med C og A har jeg faktisk slet ikke lavet den her burger overhovedet, for jeg har nemlig fået bildt mig selv ind at de to herre ikke kunne lide fiskepinde. Men det viste sig så heldigvis at det bare var ren indbildning fra min side af, for de kunne faktisk ret godt lide fiske pinde... YES!!! Så nu kan den her burger komme på menuen her hjemme igen, og det er jeg bestemt ikke ked af :)

Ja de gode fiskepinde jeg snakker om er dem fra Royal Greenland, de er nemlig ikke lavet af billigt fiskefars men af ordentligt stykker fisk


a
Ja se selv, her er langt til det billige fiskefars


a
En ristet bolle smøres med et godt lag tartar sauce...




a
a
... nogle salatblade kommes på...


a
... dernæst dækkes bollen med nogle sprøde og lune fiske pinde...
a
...osten kommes på...


a
... og tilsidst kommes nogle skiver tomat og agurk samt toppen som også er blevet smurt med tartarsauce 


a

Hjemmelavet filet 'o' fish burger - 1 pers:

1 burger boller
3 - 4 fiskepinde (kommer an på bollens størrelse
1 skive ost
2 skiver tomat
2 skiver agurk
Nogle blade salat
ca. 1 - 2 spsk. tartar sauce

Start med at ristet en burger bolle.

Mens bollen ristes steger man fiskepindene i lidt olie - hvis i tvivl om hvor længe de skal have så kig på pakken.

Når bollen er ristet smøres top og bund med tartarsauce, derefter læger man først nogle salatblade, derefter nok fiskepinde til bolle er dækket.

Herefter kommes osten på efterfulgt af tomat, agurk og den smurte top.

3 kommentarer:

  1. Det er altså lidt sjovt, endnu en gang laver vi den "samme" opskrift eller dvs. næsten. I alt fald samme kategori :-)
    Jeg har også været på hjemme Mac d. og lavet burger.
    Din Filet o fish ser god ud. Jeg er ikke så meget til fisk, men fiskepinde det går lige ;-)
    Tartar sauce har jeg aldrig hørt om?
    Fortsat god tirsdag.
    http://www.madling.dk/big-mac-burger/

    SvarSlet
  2. Nu har vi prøvet denne burger et par gange efterhånden og er blevet et fast indslag på madplanen :)
    Jeg har dog ikke luret, hvordan du laver din tartar-sauce, eller hvor du køber den????

    SvarSlet
    Svar
    1. Man kan købe færdiglavet tartarsauce i f.eks. superbest. men man kan også lave sin egen ved at smage mayonnaise til med finthakket drueagurk, kapers, løg, purløg og persille samt dijonsennep, salt, peber og citronsaft

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...