onsdag den 5. juni 2013

RISRET


I går fortalte jeg jo at det kødfyld jeg havde tilovers fra squashne ville ende med at danne basis for tisdagens aftensmad, og jeg lovede vist også at jeg nok skulle give jer opskriften på den ret jeg endte med at lave. Så her får i opskriften på en risret i bedste "Stop spild af mad" stil, som udover at anvende rester på en ret så god måde, også smagte virkelig godt og kun bestod af fire ret så billige ingredienser

Risret - 3 pers:

ca. 300 ml kødsauce
400 ml tomatauce jeg tog den nemme løsning og købte en billig sauce
500 ml ris
ca. 600 ml kyllinge bouillon

Kom alle ingredienserne i en gryde og lad det simre i ca.10 min. eller indtil risene er møre

i gryden af og til og kom evt. mere væde i hvis du synes at der er behov for det. 

Og så skal man ellers bare nyde en portion af sin billige og hurtige risret

0 kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...