onsdag den 15. maj 2013

VÅDE VARER TIL GRAND PRIX FINALEN


I går sang Emmelie de Forest sig videre til Finalen i Melodi Grand Prixet, og det betød at hun bragte Danmark et skridt tættere på sejeren som vi selvfølgelig håber på at kunne hive hjem. Desværre fik jeg ikke set semifinalen i går, men jeg skal helt sikkert side og se finalen her på lørdag og heppe på Emmelie, højst sandsynligt i min PJ under en dyne, med en masse snacks på sofabordet og ellers råhygge i stor stil. Men hvad skal man så drikke til sådan en Grand Prix finale? Mine bud ville være enten være den her kakaodrik med is og skumfiduser eller den her jordbærdrik med appelsinjuice og rom, og hvis man er virkelig vild kan man jo drikke begge to ;)



Kakao drik - 1 glas:

2 kugler vanilje is
1 kugle skildpade is fra Toms
Kakao, nok til at fylde et glas
1 lille håndfuld mini marshmallows
evt. lidt krymmel

Kom en kugle vanilje is i et højt glas efterfulgt af en kugle skildpade is og endnu en kugle vanilje is
Fyld nu glasset med kakao og top med lidt mini marshmallows og evt. et lille drys krymmel


Jordbærdrik:

1 god håndfuld frosne jordbær
1 god håndfuld isterninger
1 dl appelsin juice
saft og skal fra 1 lime
smag til med rom og flormelis

Blend alle ingredienserne sammen til en slushice lignende drik og smag til med rom og evt. flormelis for at søde den lidT

1 kommentarer:

  1. Begge dele ser aldeles himmelske ud - tror dog den skumfidusbeklædte er mest mig B-)

    - Anne

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...