torsdag den 18. april 2013

ROSIN SCONESNE OG DERES SMÅ VENNER

Sponsoreret indlæg 



Se lige hvad postmanden kom med i sidste uge, en masse smagsprøver på nogle fantastiske Italienske marmelader og en choko-nøddecreme* fra det venetianske firma Rigoni di Asiago. Jeg har gået og grublet lidt over hvad jeg skulle bruge dem til, og igår fandt jeg den helt perfekte brug til dem, jeg besluttede mig nemlig for at lave scones, og hvad kunne passe bedre sammen med lækre nybagte scones end en dejlig frisk marmelade. Det virker måske en smugle oplagt at bare komme marmeade på hjemmelavet bagværk, men jeg har sagt det før men siger det gerne igen "nybagt brød og frisk marmelade er og blive bedste venner", og de her marmelader tog sig virkelig godt ud på mine nybagte rosin scones, specielt jordbærmarmeladen var jeg glad for. Fælles for alle marmeladerne er at de er mere friske og ikke nær så søde som mange andre købe marmelader, og det er noget jeg helt sikkert synes godt om da jeg ikke er så glad for alt for søde-søde ting. Når det så er sagt, ja så får jeg faktisk gæster her i weekenden og man kan da ikke inviterer folk forbi uden at diske op med kage. Derfor har jeg en plan om at lave enten en hindbær eller en blåbær roulade som dessert så lidt sødt bliver det altså til alligevel, men den opskrift får i altså nok først engang i næste uge så det kan I gå og glæde jer lidt til. Men opskriften på rosin scones skal I ikke snydes for så den for i selvfølgelig med det vuns.



Rosin scones - ca. 15 stk:

500 g mel
80 g smør
80 g sukker
1 spsk. bagepulver
2 æg
250 ml mælk
1 - 2 håndfulde rosiner

Forvarm ovnen til 220 grader
Si melet sammen med sukker og bagepulver ned i en skål
Kom fedtstoffet i melblandingen og ælt det godt sammen (når tekstureren minder lidt om revet parmesan er det færdigt)
Vend rosinerne ind i dejen.
Til sidst hældes mælken i sammen med æg og dejen æltes sammen (ikke for meget det skal bare lige kunne samles til en  kugle)
Rul dejen ud til en pølse og skær den i skiver på ca. 3 – 4 cm og læg dem på en bageplade.
Pensel sconesne med sammenpisket æg, drys med sukker og bag dem i ovnen i ca. 15 – 20 min.
Nu er der bare tilbage at nyde dem lune med lidt smør og en god marmelade

* I skulle helt sikkert tage og prøve nøddecremen, for den smager fuldstændigt som ferrero rocher... ret vildt ikk'

0 kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...