mandag den 25. marts 2013

TRÆT, TRÆTTERE, MIG...

Onsdagens aftensmad stod på McD mad til den helt store guldmedalje, og det kan godt være at jeg ikke spiser hos "Den Gyldne Måge" særlig tit, men når jeg endelig spiser der skal jeg altid have en Big Tasty Bacon, ja kald mig bare kedelig :)

Wow den her uge har godt nok været trættende, sent hjem fra skole næsten hver dag, og flere opgaver der skulle både afleveres og fremlægges.... pyha siger jeg bare. Men heldigvis står den næste uges tid i påskeferiens tegn, og det er godt nok også tiltrængt, for siden jeg kom hjem fredag aften har jeg bare været den trætteste Trine i 100 år, og jeg har stort set sovet hele weekenden væk.
De sene dage jeg har haft i den her uge har helt sikkert også gået ud over maden vi har fået, for det har godt nok ikke været noget særligt inspirerende vi har puttte i skrutten i ugens løb. For det meste er det blevet til restemad eller diverse pulver- eller færdigretter, og i onsdags var jeg så smadret og ugidelig at det blev til en nemmere end nem omgang aftensmad hjembragt fra "Den Gyldne Måge", C fik en af deres nye burgere - jeg tror den hed en "Hometown Special" - og jeg fik den burger jeg atid får når jeg er på McD, en "Big Tasty Bacon" yum jeg elsker simpelthen den burger, men jeg tror at det er p.g.a den krydrede sauce de bruger. Jeg smagte en lille bid af C's burger og må indrømme at den faktisk heller ikke var så ringe endda, ja den mindede faktisk lidt om min "Big Tasty" den havde bare en anden type fritter end de alm. McD fritter, og så havde den selvfølgelig heller ikke den lækre sauce som jeg er helt vild med.


Det der nok var det  mest spændende vi fik at spise i ugens løb var torsdagens aftensmad der stod i det indiske tegn, og nej jeg stod ikke og jonglerede med en masse krydderier. Jeg tog den nemme løsning og fandt en pose tikamasala cooking sauce frem fra køkkenskabet og nogle kyllingebryster frem fra fryseren, og sammen med nogle kogte ris og lidt lunt naanbrød var der lækkert og krydret mad på bordet i løbet af ingen tid. Det smagte super godt og tog ingen tid at lave, og sammen med en hurtig hjemmerørt raita* dressing var det helt sikkert ugens højdepunkt.

Torsdagens aftensmad stod i det indisk tegn med kylling tikamasala, ris, lunt naanbrød og hjemmelavet raita.

Raita:

5 dl græsk yoghurt
½ chili, fintakket
1 tsk. garam masala
1 tomat, fint hakket
1/4 agurk, fint hakket
1/4 rødløg, fint hakket
2 fed hvidløg, fint hakket
Salt og peber

Start med at smage yoghurten til med salt, peber og garam masala
Derefter røres resten af ingredienserne i og så har man en lækker og krydret dressing som passer perfekt til næsten alle indiske retter

*Raita er en indisk yoghurt dressing som på mange måder minder meget om den græske tzatziki. Og efter min mening kan man næsten ikke spise indisk mad uden den.... men jeg elsker jo også alle former for saucer og dressinger, det er en af de guilty pleasures jeg har ;)

0 kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...