lørdag den 5. januar 2013

FULD GANG I SANDWICHBAREN

Onsdagens aftensmad stod på nogle ret så lækre baguettes.

Onsdag aften stod der baguettes på menuen, og det gjorde der hovedsageligt fordi vi havde nogle rejer liggende i køleskabet som skulle bruges, men der var dog ikke helt nok rejer til at lave udelukkende rejesandwiches til os alle tre,  derfor lavede jeg både en baguette med æg og rejer og en med kylling og bacon. Men nu er det jo ikke fordi at der er megen opskrift gemt i at komme forskelligt fyld mellem to skiver ristet brød, men jeg synes nu alligevel at de blev så fine og smagte så godt at  jeg simpelthen var nødt til at vise dem frem her inde på bloggen.

Egentlig opskrift kommer der jo som sagt ikke i det her indlæg (ud over en på karrydressing som jeg kom i kyllingebaguetten) så jeg tror bare at jeg nøjes med at vise nogle billeder, men et billede siger jo som bekendt også mere end 1000 ord:)


Den ristede baguette flækkes og smøres med mayo...

...toppes med snittet salat, agurk og tomat...

...æg...

...og til sidst rejer.

En anden baguette hvor æg og rejer blev erstattet af stegt kylling...


...som toppes med sprødt bacon...

..og drisles med lidt karrydressing før der kommes rødløg på toppen.

Pak begge brød ind i bagepapir og skær dem over

En lækker sandwich med æg og rejer

Og en med kylling og bacon.
Karry dressing til kylling-bacon sandwichen

Karry dressing:

2 dl cremefraiche
3 tsk. sukker
4 tsk. karry
2 spsk. citronsaft
2 tsk. gurkemeje
Salt og peber

Rør alle ingredienserne sammen, og vupti så har man en lækker karry dressing.

0 kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...