torsdag den 20. december 2012

CHEESEY CORDON BLEU

Onsdagens tallerken med kylling cordon bleu, varm bønnesalat, ovnkartofler og hjemmelavet bearnaisesauce.

Hvad gør man når man får venner på besøg til en spilaften? Jo man spørger dem selvfølgelig hvad de har lyst til at få at spise, og når ønsket lyder på hjemmelavet bearnaise, ja så er det noget jeg  næsten ikke sige nej til. Så jeg gik i tænkeboks for at finde frem til noget der både passede godt til bearnaisesauce, var forholdsvis hurtigt og nemt at lave og som smagte godt, og inden længe havde jeg besluttet at jeg ville lave kylling cordon bleus sammen med saucen. Og det var slet ikke nogen dum beslutning, for det meste kunne faktisk laves et godt stykke tid i forvejen således at det bare skulle varmes op når vi engang skulle spise, og er det et eller andet sted ikke sådan man vil have det når man får venner på besøg? jeg mener hvis jeg får besøg vil jeg da sidde og hygge mig med mine venner og ikke stresse rundt ude i køkkenet mens de er overladt til sig selv inde i stuen.

Oozing cheesy goodness... yum, yum, yum


Kylling cordon bleu - 5 pers:

5 kyllingebryster, 1 pr. person
5 - 8 skiver emmentaler ost
5 skiver skinke
Salt og peber
3 æg, sammenpisket
1½ dl mel
1 ½ dl rasp
Olie til stegning

Start med at banke brysterne lidt ud så de har en nogenlunden ens tykkelse over det hele.
Skær derefter en lille lomme i hvert enkelt bryst og fyld lommerne med ost og skinke.

Krydr til sidst brysterne med salt og peber før de stilles til side mens man gør klar til at panere dem.
Find nu 3 dybe tallerkner frem og kom mel i den første, æg i den næste og rasp i den sidste, nu vendes kyllingebrysterne først i mel, derefter i æg og til sidst i rasp, og så skal de bare steges i olie indtil de er gyldne og sprøde uden på og selvfølgelig er gennemstegte inden i (ca. 6 - 7 min pr. side)

Man kan også gøre som mig og bare nøjes med at brune sine cordon bleus på panden dagen før og stille dem på køl til dagen efter, så slipper man nemlig for lidt ekstra stres og jag når man ved at man får gæster da de blot skal 10 min. i ovnen ved 200 grader  for at blive helt færdige inden gæsterne kommer.

Og  vi kan da hurtigt blive enige om at det ikke er så ringe endda at have mad der ikke kræver det store arbejde når der kommer gæster

0 kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...