fredag den 9. november 2012

BRÆNDENDE KÆRLIGHED

Aftenens tallerken med kartoffelmos, bløde løg og sprødt bacon

I dag har vi fået næsten kødløs aftensmad, menuen har nemlig stået på brændende kærlighed. Egentligt var det hensigten at jeg ville prøve at give mig i kast med en vegetarisk ret idag, jeg mener nu har jeg jo indgået et samarbejde med Santa Maria med fokus på at danskerne skal få mere kendskab til vegetarisk mad. Men uha da hvor er det altså bare en anelse svært at sætte aftensmad på bordet uden kød, jeg mener det er jo kødet der plejer at være hele omdrejningspunktet. Men i dag var det kartoflen der var i fokus og jovist sneg der sig lidt kød ind i form af bacon, men hey så er det jo godt at vi ikke er fuldblods vegetarer herhjemme. Og bare rolig jeg lover jeg nok skal prøve at finde nogle rigtige vegetarretter frem der kan gøre maverne glade hos både fuldbods vegetarerne og  alle os andre kødspisere.


Brændende kærlighed:

1 kg kartofler
1 spsk. smør
2 dl mælk
1 pk. bacon i tern
2 løg, skåret i tern (eller skiver hvis man mere er til det)
Salt og peber

Kartoflerne skrælles, skæres i mindre stykker og koges møre i vand uden salt.
Imens kartoflerne koger steges baconnet sprødt og løgene steges bløde ved svag- middelvarme.

Når kartoflerne er møre hældes vandet fra og de moses godt, enten med en kartoffel moser eller med en el-pisker.

Smørret røres ind i mosen og mælken tilsættes lidt efter lidt (indtil konsistensen er passende)
Smag til med salt og peber og server med bløde løg og bacon

1 kommentarer:

  1. Retten kan jo nemt tilsættes hakket Qvorn eller hakkede vegetariske pølser istedet for bacon! Vupti, så er det jo en 100% vegetarret!

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...