tirsdag den 23. oktober 2012

HOKUS POKUS LØRDAGS KYLLING

Tallerken med både fritter, remo, grøn salat og en lækker hokus pokus kylling med paprika og karry



Hovsa jeg kom lige i tanke om at det nok ikke er alle der faktisk ved hvad hokus pokus kylling er, og det var jo med på madplanen fra sidste uge, så mon ikke jeg lige skulle smide en opskrift ind på det. Og ja nu siger jeg jo opskrift men det er faktisk så simpel en ret at lave, at det nok ikke en gang kan betegnes som en rigtig opskrift. For det eneste det egentligt består af er ovnstegte kyllingelår der er drysset med salt, peber, paprika og lidt karry, ja der kan i bare se jeg sagde jo at det var en super simpel ret. Se de  fleste ville jo nok bare kalde det for lørdagskylling, men i min familie har retten nu altid heddet "Merlins hokus pokus", og der er fordi jeg da jeg var lille engang fandt opskriften i et fødselsdagshæfte* fuld af sjove idéer og en masse opskrifter (bla. Mickeys kokoskager , Dumbos choko-milkshake, Chip og Chaps tredækker m.m.) der kom ind ad døren samen med et Anders Andblad, og lige siden har den her måde at krydre og ovnstege kylling på fulgt mig og min familie.


Merlins Hokus pokus kylling:

1 pk. kyllingelår
Salt og peber
Paprika
Karry
.Forvarm ovnen til 220 grader.
Drys kyllingelårene med salt, peber, paprika og karry og læg dem i et ildfastfad.
Sæt fadet i ovnen i en lille times tid** til kyllingen er dejlig gylden sprød og mør.
Og så er der ellers bare tilbage at servere kyllingelårene i bedste lørdags kyllingestil med fritter og remo og evt. en grøn salat "on the side"
ø*Ja jeg vil næsten vove at påstå at det er den "kogebog" jeg har haft i længst tid, og selvom den er ved at være godt slidt, ja så lever den i bedste velgående og af og til bliver den stadig hevet ned fra hylden så jeg kan læse og bruge nogle af de første opskrifter jeg gav mig i kast med i køkkenet :)


**Hvis kyllingen er frossen, hvis kyllingen derimod er tøet op skal den kun have ca. 45 min.

0 kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...