onsdag den 22. august 2012

SPONSOR KASSE OG SPISELIGE SKÅLE

Sponsoreret indlæg

Pakken bestod for det første af et rigtig fint brev med lidt info om mejeriet og de forskellige produkter, og derud over var der både cremefraiche 18%, skyr naturel, en lille sky med tranebær og skovbær, en daugbjerg ost, en blåskimmelost, en vesterhavsost, en thyborøn rav ost og en bakke smør med sydesalt

I dag var dagen hvor jeg vågnede op ved at den søde postmand kom forbi med en pakke til mig fra Thise Mejeri. For mig betød det ikke kun at jeg modtog en masse lækre ting, for mig betød det også en udfordring, for hvis jeg skal være ærlig er jeg faktisk ikke så glad for ost, men da jeg er en stærk tilhænger af at man skal prøve at give de ting man ikke kan lide en chance til, ja så besluttede jeg mig at gå i tænkeboks for at finde på nogle osteretter som både osteelskere og skeptikere ville kunne nyde i fællesskab. Men før jeg gik i kast med osten blev jeg simpelthen nødt til at prøve det lille bæger skyr med skovbær og tranebær, og egentligt var planene at jeg bare lige ville smage det og så måske bruge resten til en bær-is eller lignende, men den smagte simpelthen alt for godt, så før jeg så mig om havde jeg simpelthen guffet det hele i mig.

Bægeret kom med en fold-ud ske, og med kun 0,2 % fedt og 100% god smag skal den nok gå hen og blive en af mine yndlings mellemmåltid "on the go"


Den fineste lyserøde farve som kommer fra bærene, slet ikke dårligt, og så slår den danone any day når det kommer til smag og mætheds fornemmelse

Jeg ved endnu ikke helt hvad de faste oste skal bruges til, men jeg har da nogle ideer, så inden længe skal der nok komme et indlæg om dem også. Men indtil videre har jeg kun nået at afprøve blåskimmelosten "Blå Kornblomst", og nu tænker de fleste ok blåskimmel det lyder da alligevel ret så kradsbørstigt for en der ikke kan lide ost, men faktisk var den her virkelig god, i hvert fald i den opskrift jeg brugte den til. For i modsætning til roquefort, castello og lignende, ja så var det her faktisk en ret mild udgave af blåskimmelost, så for en nybegynder som mig der ikke er så glad for de stærke oste var det virkelig en positiv oplevelse at spise og jeg er da ret så glad for at jeg ikke brugte hele osten da jeg nu har noget tilbage til også at afprøve andre opskrifter f.eks. tror jeg at den vil smage rigtig godt i en pastaret eller i en burger.

Hvis man vil læse mere om Thise Mejeri kan man følge og like dem på deres Facebook side
Ja vi skulle da også have mad her til aften og den stod på et styks taco skål med en Cobb salat ala Den Sultne Studerende og blue cheese dressing når nu jeg lige havde modtaget den fine pakke fra Thise



Skålene laves ved at dyppe tortilla chips i lidt vand og derefter presse dem ned i en ildfast skål



Taco skål med cobb salat og blue cheese dressing ala Den Sultne Studerende:

1 tortilla wrap pr. person
1 dl vand
1 spsk. oliven olie
Salt og peber
1/4 salat hoved, fint snittet
1 avocado, skåret i tern
2 tomater skåret i skiver
1/4 agurk, skåret i tern
1 majskolbe, majsene skåret fra kolben
1 kyllingebryst pr. person
1 pk. bacon

Blue cheese dressing:

150 ml cremefraiche
1 spsk. mayonnaise
Blåskimmelost efter smag, jeg vil tro at jeg brugte ca. 30 - 50 g
1 spsk. citron saft
Salt og peber

Forvarm ovnen til 225 grader

Bland olie, vand og salt og peber og dyp tortilla wrapsne ned i olie-vand blandingen.
Kom herefter tortilla wrapsne ned i en ildfast skål og kom dem i ovnen indtil de er sprøde ca. 5 min.

Imens tortillaskålene bager steges baconnet sprødt og stilles til side og herefter skæres kyllingen i tern og steges indtil det er gennemstegt.

Når skålene er færdige fyldes de først med grøntsagerne og herefter toppes de af med bacon og kylling.

For at lave dressingen skal alle ingredienserne ellers bare røres sammen til en lind dressing*

Til sidst drisles dressingen over og så er der ellers serveret.

*Et godt tip til når man skal lave dressinger som denne og finder det svært at røre osten ud så an har en lind dressing, prøv at komme den i en minihakker eller blender, så er der cremet dressing på ingen tid

1 kommentarer:

  1. Det ser godt nok lækkert ud! Jeg kan også varmt anbefale Thise!

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...