mandag den 20. august 2012

MORS LAKSE NUGGETS

Et af weekendens måltider hjemme hos mor stod på lækre lakse nuggets, nyopgravede kogte kartofler vendt i smør og persille og en lille grøn salat


Weekenden har for mig stået på ren mor-datter hygge da jeg har haft mig en lille mini tur til hjembyen Haslev, og når man tager hjem til mor efter en lang uge på skolen hvor jeg har stået meget tidligt op og er kommet ret sent hjem, ja så var det nu meget rart lige at få sig en ordentlig omgang moderlig omsorg, for det bliver man jo aldrig for gammel til. Men når man er hjemme hos mor skal man selvfølgelig benytte sig af muligheden for at få sig noget af mors lækre mad, for ja jeg synes nu at det er min mor laver den bedste mad i verden. Så da mor spurgte mig om hvad jeg havde lyst til at få at spise kunne jeg med et glimt i øjet og et smil op til begge ører sige at det egentligt  var ret så lang tid siden jeg havde fået hendes små lakse nuggets, hvilket nok mest af alt skyldes at vi ikke får så meget fisk herhjemme da jeg næsten er den eneste der kan lide det. Så mor fandt os nogle lakseportioner i Fakta og der blev gravede nogle nye kartofler op af hendes baghave, og så var middagen ellers klar, og mums filibaba siger jeg bare.


Mors lakse nuggets:

½ kop olie
½ kop ketchup
1 spsk. soya
1 tsk. karry
2 tsk. paprika
1 løg, finthakket
Laks, skåret i mundrette bidder
Olie til stegning
Rasp til panering

Olie, ketchup, soya, karry, paprika og løg røres sammen til en marinade.
Herefter kommes laksestykkerne i marinaden (det skulle gerne dække stykkerne) og stilles på køl i et par timer så det kan marinere.
Når laksen er færdig med at marinere skal den vendes i rasp og så ellers steges i varm olie i 2 - 3 min.

0 kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...