søndag den 24. juni 2012

PYTT I SU PANNA'EN


Wow den her uge har jeg virkelig godt kunne mærke at min hjerne har været i mere eller mindre ferie mode, for der er virkelig ikke blevet lavet noget særligt spændende mad her hjemme (noget i stil med brød på menuen 2 -3 dage i den her uge alene) Tilgengæld har den stået på ren og skær afslapning både foran flimmeren, med næsen i en bog eller med diverse former for brætspil i stearinlysets skær. Så ja jeg indrømmer blankt at vi faktisk ikke har flyttet os særlig eget fra lejligheden i den her uge (men hey ferien er lige startet så der var en masse søvn der skulle indhentes) men når vi rent faktisk fik noget lidt mere spændende mad end rugbrød med pålæg, ja så blev fantasien sat til at arbejde da der skulle leges med de få ingredienser vi lå inde med,  og ja nogle gange det lidt noget juks, men andre gange fik vi ret så lækkert mad at spise. Og her kommer der et eksempel på en super hurtig, nem og billig ret der - hvis jeg skal være ærlig - nok et eller andet sted så dagens lys på grund af en doven dag i køkkenet.

Pytt i panna ala Den Sultne Studerende*:
En rest kogte kartofler
En rest Kogte bønner (eller andet grønt fra gårsdagens middag)
En rest kød (jeg brugte en hakkebøf det blev til overs fra gårsdagens middag)
Lidt olie
Taco spice mix
Lidt vand
Lidt revet ost


De kogte katofler skæres i store stykker sammen med kødet og grøntsagerne
Varm en pande op sammen med lidt olie, når olien er varm steges kartoflerne indtil de begynder at blive lidt sprøde, derefter tilsættes kød og grøntsager og det hele varmes godt igennem.

Tilsidst tilsættes taco spice mix sammen med lidt vand og revet ost, og det hele vendes godt sammen og steger i små 2 - 5 min.

*Ja man kan jo komme lige præcis det i som man har lyst da det jo virkelig er en af de retter der kan varieres i det uendelige, jeg brugte kød og grøntsager der var blevet til overs fra gårsdagens middag og piftede det lidt op med et absolut must i mit køkkenskab... nemlig Taco spice mix

0 kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...