lørdag den 14. januar 2012

THAI GREN CURY MED LIDT HJÆLP FRA EN BLÅ DRAGE


Den her cury er uden tvivl en af de nemmeste og hurtigste retter jeg kender, og så er den virkelig simpel at gå til. Det eneste retten egentligt kræver er green cury paste og kokosmælk. Hvis man ligger inde med de to ingredienser ja så kan man jo næsten varierer retten i det uendelige og komme lige de grøntsager og det kød man vil i retten.(ja man kan jo ogsålave den fuldstændig vegetarisk og komme stegte tofu tern i hvis man hellere vil det)

Hoved ingrediensen i dagens måltid


Green Chicken Cury:

1 ds kokosmælk
½ glas green curry paste*
2 kyllingebryster, skåret i mundrette bider
1/4 - ½ pose wokgrønt fra fryseren
1 pk. nudler pr person

Kog nudlerne

I mens nudlerne koges steges kyllingestykkerne på en pande indtil de er gennemstegte

Skub kyllingen ud i kanten af panden og kom cury pasten på midten af panden

Steg cury pasten lidt af og hæld derefter kokosmælken ned i panden

Rør det hele sammen indtil kyllingen er dækket af en lys grøn cury sauce

Hæld de frosne grøntsager ned i panden og rør det hele godt sammen.

Når grøntsagerne er gennemvarme er der bare tilbage at hælde en portion nudler op i en dyb tallerken/skål og komme chicken cury'en over


*Men bør nok gå lidt forsigtigt frem hvis det er første gang der arbejdes med gren cury paste så maden ikke bliver for stærk (det er jo lidt af en smags sag) Jeg kan huske at første gang jeg skulle bruge produktet i en opskrift fulgte jeg opskriften til punkt og prikke, men dette resulterede i at maden jeg havde lavet næsten blev alt for stærk til mine smagsløg og ja det var i den grad uspiselig

0 kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...