torsdag den 12. januar 2012

A STUDY IN ORANGE


En C-vitamin bombe der vil noget.

I går da jeg skulle ud og handle faldt jeg i Fakta over en lækker moden pomelo og et stort net med røde appelsiner og jeg må ærligt indrømme at jeg aldrig har hørt om røde appelsiner før, altså jeg kender da selvfølgelig godt til blodappelsiner men de her var på ingen måde lige som dem, ja jeg kune næsten fristes til at tro at de kunne være en krydsning mellem blodappelsin og alm. appelsin for selve kødet er orange ligesom alm. appelsiner men enderne har den intense røde farve som man kender fra blodappelsiner. Men any ways de smager i hvert fald super godt så jeg ville bare lige fortælle jer alle sammen om mit nye fund + så vil jeg da klart anbefale at man prøver de røde appelsiner.

Gårsdagens middag var en lille smugle inspireret af de citrusfrugter jeg fik købt og stod derfor i farven oranges tegn

Aftensmad skulle der jo selvfølgelig også på bordet i går, og jeg kan da kun sige at gårsdagens tallerken matchede mit frugtfad meget godt med alle de gule og orange farver, så igår så mit spisebord bare rigtig varmt og indbydende ud hvilket nok var lidt tiltrængt eftersom vinden rusked og raskede udenfor vinduerne.
Det orange menu stod på grillet kyllingebryst, Jensens favoritsauce, mornaykartofler og en ordentlig portion råkostsalat
Kyllingebrystet blev bare stegt på en grilpande indtil det var gennemstegt, og saucen blev varmet og smagt til med lidt fløde


Mornaykartofler:

Kartoffelskiver, kan med fordel laves af en ret kogte kartofler
Mornaysauce
Jeg havde også en rest squash tilbage der kom i

Forvarm ovnen til 200 grader

Kortoffelskiverne kommes i et ildfastfad sammen med squashen

Mornaysauce hældes over og fadet kommes i ovnen

Kartolerne bages i ovnen i ca. 30 min.


Råkostsalat:

3 - 4 gulerødder
1 pastinak
1 æble
1 lille håndfuld rosiner

Riv gulerødderne, pastinakken og æblet

Kom de revne grøntsager i en skål sammen med rosiner og rør salaten godt sammen

0 kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...