torsdag den 20. oktober 2011

BOEUF SAUTÉ STROGANOFF


Ja jeg er jo kæmpe fan af brødrene Price, og lige siden jeg så de to herre lave boeuf stroganoff i deres "Grease" afsnit har det været en ret der jævnligt bliver serveret i det lille hjem (specielt fordi min kæreste har været lidt af en stroganoff fetichist siden jeg serverede retten for ham første gang, og derfor  er det næste på krav at den i hvert fald laves minimum en gang om måneden) Så derfor kommer der her et lille forsinket indlæg fra i mandags hvor der var blevet bestilt stroganoff af manden

Sprødstegt bacon stilles til side
Bløde løg stilles til side

Boeuf Sauté Stroganoff:

1 pk. oksemedaljoner*
1 pk. bacon tern
200 g svampe, skåret i skiver
2 små løg, skåret i tern
1 ds. tomat puré
En lille sjat fløde
Godt med paprika

Start med at stege baconnet, når det er sprødt stilles det til side.

Herefter steges løgene i bacon fedtet og også disse stilles til side.

Nu kommer tureren til svampene som også skal have en lille tur på panden, dog skal der nok tilsættes lidt fedtstof. og ja i gættede rigtigt svampene skal også stilles til siden.

Nu kommer tiden næsten til at retten skal samles, først skal kødstrimlerne dog lige vendes en tur i paprika**

Så skal retten bare samles, man starter med at stege kødet på panden, herefter kommes tomatpuréen ved og det hele røres godt rundt. 

Herefter tilsættes bacon, løg og svampe og når alt er rørt god sammen hældes fløden ved indtil man har en god cremet sauce***

Hjemme hos os servere vi altid kartoffelbåde til vores stroganoff og gerne også en eller anden form for grønt "on the side" da vi godt kan lide det sprøde element ved siden af så cremet en ret, samt lidt frisk i form af nogle grøntsager


*Jeg brugte dem fra Netto til omkring 45 kr. Der er 4 medaljoner i pakken, og når man så først flækker dem så der bliver 8 og derefter skære de 8 stykker kød ud i strimler passer de bare næsten perfekt til en god middag til mig og kæresten

**Og der sal bruges meget paprika, man tror at det bliver alt for voldsomt, men alle strimlerne skal være godt dækkede af paprika før de har fået nok

***Jeg har ikke som sådan smagt retten til med salt og peber da jeg synes at den var krydret nok som den var

1 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...